Robiliśmy coś dla was - Pętla Bukowa

Rozrastająca się grupa rowerzystów podczas niedzielnych wyjazdów, generuje coraz większe trudności logistyczne – ostatnio zbyt często zatrzymywaliśmy się z zapytaniem „gdzie teraz?”.

Co zrobiliśmy: Aby zapobiec błądzeniu grupy (przy tak dużej ilości rowerzystów prowadzący nie mogą być przy każdej podgrupie), Daniel i Andrzej oznaczyli w dniu dzisiejszym podstawową pętlę niedzielnej trasy na górze Bukowej i Trzebiesławskiej

Tak wygląda oznaczenie skrętu w lewo (taśma Merida opada w lewo)

skretwlewo_3jpgskretwlewo_2jpg

….. a tak skrętu w prawo (taśma Merida opada w prawo) skrtwprawojpg

Znaki zostały umieszczone przed i na skręcie (skrzyżowaniu)

Oznakowana trasa:

ptlabukowapng

Długość pętli: Pętla Bukowa 6,0 km


Za tydzień chcielibyśmy oznaczyć większą pętlę:

petlatrzebiesawicepng 

Długość pętli: Pętla Trzebiesławice 12,0 km

Koszt profesjonalnego oznaczenia tras (tj plastikowymi strzałkami) wyniesie:

  • Pętla Bukowa ok 400 zł
  • Pętla Trzebiesławice (500 zł + 400 zł)

Kwestię bardziej ambitnego oznaczenia tras (czyli jak wyżej) pozostawiamy przyszłości, a realizacja zależna będzie od dalszego zainteresowania rowerzystów tym tematem.

Oprócz oznaczenia istniejących ścieżek i dróg mamy jeszcze bardziej ambitne plany. Chcielibyśmy odtworzyć dawny tor DH na Górze Trzebiesławskiej (zaznaczony na czerwono, wymaga jedynie grabi do uprzątnięcia śmieci) i włączyć go do dwóch opisanych tutaj pętli. Sensowne wykorzystanie tej starej ścieżki, wymagałoby doprowadzenia ze szczytu Góry Trzebiesławskiej dojazdu do jej startu i połączenia dolnej części z istniejącą drogą szutrową. Tutaj jednak potrzebna byłaby już grupa ludzi z grabiami i sekatorami. Mam nadzieję, że zajmiemy się tym w przyszłości.

petlatrzebiesawice_2jpg

W pełni zakończony projekt, o długości ok 13 km, składałby się z kilku atrakcyjnych segmentów:
  • dwóch ambitnych podjazdów do wieży pożarniczej na nieoznaczonej górze
  • szybkiego i z "technicznymi" (:)) fragmentami, zjazdu od wieży pożarniczej,
  • tak zwanego "singla" w dolinie pomiędzy Górą Trzebiesławską, a górą z wieżą pożarniczą (odcinek 4-6)
  • szybkiego i z fragmentami "technicznymi" (uskoki) zjazdu do Trzebiesławic (odcinek 8-10)
  • bardzo ambitnego podjazdu na Górę Trzebiesławską (odcinek 12-13), 
  • singla na dawnym torze DH z przyległościami (odcinek czerewono-niebieski 13-15)
  • bardzo ambitnego podjazdu na Górę Bukową (odcinek 18-20)

Sadzimy, że warto by podjąć trud budowy pętli, zwłaszcza, że nakłady finansowe i fizyczne byłyby niewielkie.